Intr-o zi, un prieten de-al nostru, vine cu ideea de a ne petrece un weekend prelungit la Dublin, in Irlanda. Sincera sa fiu nu ma gandisem pana atunci sa vizitez acest loc. Nu stiam mare lucru despre el si mai mult decat atat, aceasta vacanta ar fi trebuit sa se intample in Decembrie…frig, ploaie, vis pentru mine.

Dupa ce am dat un google search, cum face orice om doritor de plimbare, ne-am hotarat sa facem o incercare si sa-i acordam o sansa Irlandei, iarna. Am gasit un pachet foarte convenabil si cu doar cateva sute de euro de persoana am luat atat biletele de avion prin Ryanair cat si cazarea la un hotel decent din centru.

Am aterizat seara in Dublin, vremea cam ca in Londra, frig, ploaie mocaneasca si umiditate mare in aer. Am luat un taxi catre hotel, ca era foarte tarziu, fiind deja obositi de pe drum si aproape de miezul noptii ne-am cazut. Restaurantul hotelului se inchisese deja dar am dat peste un receptioner amabil, roman de altfel, care ne-a recomandat sa ne comandam ceva la pachet, pentru ca la ora respectiva nu mai era niciun restaurant deschis. Zis si facut. Ne-a dat un pliant cu mancare chinezeasca si am comandat. Trebuie sa va spun ca a fost cea mai buna mancare chinezeasca pe care am mancat-o vreodata in viata mea! Si acum imi curg balele cand ma gandesc ce savoare si cat de bune erau preparatele, cred ca i-au pus ceva fainosag ca altfel nu-mi explic :).

Cu burtile pline si papilele gustative in delir, ne-am dus la somn, caci a doua zi aveam sa descoperim acest oras incantator de surprinzator.

Sunt cateva puncte de atractie in Dublin si noi, in cele trei zile de colindat, le-am atins pe cele mai importante. Din Irlanda vine berea Guiness si whiskeyul Jameson, ca atare, in Dublin sunt cele doua fabrici importante, muzee in zilele noastre, care se pot vizita si mai mult decat atat, va invata cum sa faceti un pin de bere perfect si niste cocktailuri cu whiskey de va lingeti pe degete. La sfarsitul celor doua vizitie am primit fiecare cate un certificat de degustatori de whiskey si de preparatori de pinuri de bere, sa le punem in rama si sa ne mandrim cu ele 🙂

Un alt punct de atractie este centrul orasului, in care s-a dezvoltat foarte mult viata de noapte si sunt puzderie de restaurante si puburi. Mancarea este cam ca in Anglia, fish and chips, dar am gasit localuri in care *fish* insemna lobster…ceea ce nu e rau deloc.

Ceea ce mi s-a parut senzational in materie de cumparaturi, este ca am descoperit un magazin local, cu o multime de produse frumoase la preturi foarte mici. Si cum Craciunul venea in doua saptamani, am umplut o valiza de cadouri pentru toata lumea.

Ce mi-a ramas in minte dupa aceasta excursie? Dublinul este un oras frumos, cu oameni frumosi, amabili si veseli. Au fost 3 zile in care m-am relaxat, am vizitat, dar nu foarte mult, pentru ca pe de o parte era frig, pe de alta parte nu sunt multe obiective de vizitat, in afara de pub-uri….multe puburi, si am facut cumparaturi cum nu ma asteptam sa fac! Dublin mi s-a parut a fi fratele mai mic al Londrei, fara fite, usor provincial as spune si cum mult chef de distractie.

Daca vreti sa va relaxati si sa va deconectati putin, va recomand o excursie, nu mai lunga de 3 zile, la Dublin, primavara sau vara si veti vedea un altfel de oras, plin de viata si de distractie.